søndag 21. oktober 2012

Going grey 2

Hellas sommeren 2012
Beslutningen jeg tok i mai om å bli meg selv helt - bli grå - har vært en spennende reise. Jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg til å få min naturlige hårfarge frem. Selv om det kanskje er "vågalt " å bli grå i en alder av 38 år, så kjennes det faktisk befriende. Jeg virkelig lengter etter å se hva mulighetene blir når håret er fritt for farge.

Det tar tid å gro ut sin egen farge, så noen mellomløsninger må til. Var hos frisøren min denne uka og hun mente at jeg nå var 80% grå. 80%!!! Det var rett og slett veldig mye mer enn jeg trodde... Wow.
Vi, frisøren min på Manglerud Frisør og jeg, ble enige om at hun skulle legge noen mørke striper nå, for etter den første stripingen i mars har det bare grodd og vært nokså greit, men nå begynnte det å bli litt rart i tuppene. Så da ble det klipp og striping. I etter tid er jeg litt usikker på om det er et set-back eller bare et "must" undervies, men det vil tiden vise...
August 2012
September 2012

Har også gått til innkjøp av en shampo for grå hår. Hårenes struktur endrer seg jo veldig når hårene mister fargepigmentene og blir grå/hvite. Det skumle var når jeg for første gang skulle bruke den nye shampoen. Den var mørk lilla... Litt pussig å påføre det i håret i grunnen. Men det skal hjelpe håret og ikke minst gjøre de kalde fargene kaldere og shiny!

Har bestemt meg for å unne meg en "Bli ny" dag når håret endelig er mitt igjen. Litt profesjonell hjelp til å se hvordan jeg bør bruke farger, både i sminke og på klær. Regner med at det kanskje må justeres slik at jeg ikke blir en liten grå mus...

Ønsker du litt inspirasjon på grå hår:
http://pinterest.com/search/boards/?q=grey+hair

(Man må være medlem på Pinterest for å se)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar